48-суроо. Машайак жердеги жашоосунда өзүн кантип момун кылган?
48-суроо. Машайак жердеги жашоосунда өзүн кантип момун кылган?
Жооп. Машайак жердеги жашоосунда мыйзамга баш ийүү жана аны жеткилең түрдө аткаруу менен өзүн басынткан, бул адам табиятына мүнөздүү болгон, бирок өзгөчө дүйнөнүн кордуктары, Шайтандын азгырыктары жана анын кордугунан кийин келген дененин алсыздыктары менен кагылышып.
Ыйса мыйзам боюнча айкаш жыгачта өлгөн, бирок мыйзамга баш ийүү менен мыйзамды аткарган эмес. Иса айкаш жыгачта өлүү менен мыйзамды аткарганы чын, бирок ал мыйзамга эмес, Кудайдын сөзүнө баш ийди. Ыйса да жашоосунда көп жолу мыйзамга каршы иш кылган.
Теологиялык жактан алганда, окумуштуулар жигердүү баш ийүү Машаяк түбөлүк өмүргө ээ болуунун шарты катары күнөөкөрлөр үчүн мыйзамды сактаганын билдирет, ал эми пассивдүү баш ийүү Машаяк күнөө үчүн жазаны төлөп, бүт элинин карызын төлөө менен азап чегип жатканын билдирет. Демек, Машаяктын азапка жана өлүмгө баш ийүүсү анын жигердүү баш ийүүсүнүн бир бөлүгү, ал эми Машаяктын мыйзамга баш ийип жашоосу жана кул кейпинде иш алып барышы анын пассивдүү баш ийүүсүнүн бир бөлүгү.
Машаяктын жигердүү баш ийүүсүнүн мааниси Ыйса Машайактын айкаш жыгачтагы өлүмүн жана анын ишеними аркылуу адилдикке жетишин Ыйса бул жерде жашап жүргөндө мыйзамды сактоо менен жеткен адилдик менен аралаштыруу болуп саналат. Бул Ыйсанын айкаш жыгачтагы иши гана жеткилең адилдикке жетпесин жана жеткилең адилдикке жетүү үчүн Ыйсанын мыйзамга баш ийүү үчүн жигердүү баш ийүүсү керек экенин билдирет. Бул эки нерсеге ишенгенде куткарылуу болот деген жигердүү баш ийүүнү колдогондордун логикасы. Бирок, бул жалган доктрина.
Активдүү баш ийүүнүн маанисинде айтылган идея Ыйсанын айкаш жыгачтагы иши менен Ыйсанын мыйзамга баш ийүүсү айкалышканда гана куткарылууга жетишет. Эретиктер Римдиктер 5:19дагы үзүндүнү да колдонушат: «Бир адамдын тил албастыгы аркылуу көптөр күнөөкөр болгон сыяктуу, бир адамдын тил алчаактыгы аркылуу көптөр адил болушат». Бул жерде баш ийүү мыйзамды сактоо үчүн баш ийүүнү эмес, Машаяктын күнөөдөн арылтуучу ишине баш ийүүнү билдирет. Бул баш ийүү Машаяктын дүйнө жарала электе эле аныкталган тагдырына ылайык баш ийүү болуп саналат.
Ыйсанын жердеги жашоосундагы момундугу мыйзамга баш ийүү эмес, күнөөкөрлөргө кызмат кылуу болгон. Ошентип, ал салык жыйноочулар сыяктуу күнөөкөрлөр менен бирге болгусу келип, оорулууларга кам көрүп, жакырларды тойгузуп, жин оорулууларды айыктырган. Демек, Исаны атүгүл бир туугандары да сындашкан.
Ыйсанын материалдык байлыгы да, туруктуу жашаган жери да болгон эмес. Матай 8:20 Ыйса аларга мындай деди: «Түлкүлөрдүн тешиктери, асман канаттууларынын уялары бар, бирок Адам Уулунун башын коё турган жери жок».
Comments
Post a Comment