32-суроо. Экинчи келишимде Кудайдын ырайымы кандайча көрүнүп турат?
32-суроо. Экинчи келишимде Кудайдын ырайымы кандайча көрүнүп турат?
Жооп. Кудайдын ырайымы экинчи келишимде, анын эркин камсыз кылуусунда жана күнөөкөрлөргө ортомчулук, өмүр жана куткарылуу курмандыктарында көрүнөт; жана ортомчу Машаяк менен мамиле түзүүнүн шарты катары ишенимди талап кылуу менен; жана Өзүнүн бардык тандап алгандарына Ыйык Рухту убада кылуу жана берүү менен, башка бардык куткаруучу ырайымдары менен аларга ишеним көрсөтөт жана аларга бардык ыйык тил алчаактыктарды кылууга мүмкүнчүлүк берет; Бул алардын Кудайга болгон ишениминин жана ыраазычылыгынын чыныгы далили же алардын куткарылышы үчүн Кудай белгилеген жол.
Ыңгайлуу болуу үчүн Кудайдын келишимин экиге бөлсөк, Байыркы Келишимде пайда болгон келишим биринчи келишим деп аталат, ал эми Жаңы Келишимде Ыйса Машайак аркылуу түзүлгөн келишим экинчи келишим деп аталат.
Лука 22:15-16: "Ал аларга мындай деди: "Мен азап чегип кала электе, силер менен бул Пасахты жегим келди. Анткени силерге айтып коёюн, Кудайдын Падышалыгында аткарылмайынча, аны мындан ары жебейм "".
Пасахтын беш тамагы бар. Адегенде козусун союп, канын эшиктин кашектерине сыйпап, кууруп, жешчү. Пасах козусун жегендин мааниси, алар өлүмдөн куткарылды. Экинчиден, алар Кудайдын ыйык эли экенин эстеп, ачыткысыз нан жешкен. Үчүнчүдөн, алар Мисирдеги азап-тозокторду эстеп, ачуу чөптөрдү жешти, башкача айтканда, алар мындан ары Мисирге кайтып келбей, Канаанга барышмак. Төртүнчүдөн, алар шарап ичишти. Алар төрт чөйчөк ичишти. Биринчиден, алар фараондун (Шайтандын) азабынан кутулуу үчүн чөйчөктү ичишти, андан кийин Мисирдин (дүйнөнүн) азаптарынан кутулуу үчүн чөйчөктү ичишти, андан кийин алар өлүм периштесинен куткарылышкандыгын символдоштуруу үчүн чөйчөктү ичишишти, андан кийин куткарылып, Кудайдын эли болгонуна ыраазычылык билдирүү үчүн чөйчөктү ичишти. Анан алар Канаанга барып, аны иче тургандыктарын белгилөө үчүн шарапты ичишти.
Алар Кудайдын Падышалыгы орногонго чейин Пасах тамагын жешпейт. Кудайдын Падышалыгынын орношу Ыйса айкаш жыгачта өлүп, кайра тирилген жана ыйыктардын жүрөгүнө кирген дегенди билдирет. Демек, Пасах тамагы тирилүү жашоосун ичип-жеп турат.
Лука 22:17-20 Анан чөйчөктү алып, Кудайга ыраазычылык билдирди да: «Муну алгыла да, өз ара бөлүшкүлө, анткени силерге айтып коёюн, Кудайдын Падышалыгы келмейинче, жүзүм сабагынан кайра ичпейм», – деди. Анан нанды алып, Кудайга ыраазычылык билдирди да, сындырды да, аларга берип: «Бул менин силер үчүн берилген денем, муну Мени эскерүү үчүн кылгыла»,— деди. Ошол сыяктуу эле, кечки тамактан кийин чөйчөктү алып: «Бул чөйчөк — менин канымдагы жаңы келишим, ал силер үчүн төгүлөт», – деди.
Бүгүнкү күндө Евхаристияда жеген нан менен шарап Ыйсанын айкаш жыгачтагы өлүмүн жана тирилүүсүн билдирет. Бул Евхаристияга катышкан ишенгендерге айкаш жыгачтын өлүмү жана тирилүүсү менен да бириккендигин эскертип турат. Бул ишенгендер Ыйык Рух аркылуу кайра төрөлүп, тирилүү өмүрүн алганда жана кайра тирилген Ыйса кайра келип, ишенгендердин жүрөгүндө жашаганда, алар Хо Логос менен ичип-жешет дегенди билдирет. Кан жашоону билдирет, ал эми эт тирилген денени билдирет.
Айкаш жыгачта өлгөн кан жана эт күнөөдөн арылуу деген мааниге ээ. Курмандык козунун канын эшиктин кашектерине сүйкөп коюу өлүмдөн күнөөдөн сактануу, ал эми отко куурулган этти жеп алуу – өзүн отко чөмүлтүп, эски напсинин алдында өлгөнүн таануу. Бирок тирилүүдө бириккендер үчүн шарап түбөлүк өмүрдүн суусундугу, ал эми нан тирилген денени билдирет.
Comments
Post a Comment