21-суроо. Биринчи ата-бабаларыбыз жаралган баштапкы абалын сактап калышканбы?
21-суроо. Биринчи ата-бабаларыбыз жаралган баштапкы абалын сактап калышканбы?
Жооп. Алгачкы ата-бабаларыбыз каалаганын кылуу эркиндигинен улам Шайтандын азгырыгына кабылып, тыюу салынган жемиштерди жеп, Кудайдын буйругун бузушкан, ошентип, өздөрү жаралган алгачкы күнөөсүздүк абалынан түшүп кетишкен.
Ыймандуулар жер бетинде жашаган бүт адамзаттын түпкү атасы ким экенин билиши керек. Биринчи эркекпи же эркек Адам менен аял Обобу?
Биринчиден, дене жагынан эркек Адам менен аял Обо эне биринчи адамдан өзүнчө жаратылгандыктан, дүйнөдөгү бардык адамдардын физикалык түпкү атасы биринчи адам. Биринчи эркек менен акыркы эркектин мамилеси боюнча, биринчи эркек эркек жана аял болуп бөлүнүүдөн мурда эркек. Биринчи адам эркек болгонбу? Биринчи адам Машаяк болгон. Ыйса да Ыйык Рухтан боюна бүткөн. Ыйса адам болгонбу? Ошондуктан Ыйык Китепте Ыйса Адам Уулу деп аталат.
«Инкарнация» деген сөз адамдан башка эч нерсени билдирбейт. Форма эркек болушу мүмкүн, бирок биологиялык маанисин эске алганда, бул жөн гана адам. Биз анын Ыйык Рухтан төрөлгөн деген сөздү түшүнө албагандай эле, Ыйсанын биологиялык жактан эркек да, аял да эместигин түшүнө албайбыз.
Экинчиден, рухий көз караштан алганда, Кудай биринчи адамдын жүрөгүнө ибадаткананы орноткон, ал Кудайдын бейнеси болгон. Бирок, биринчи эркектен кийин, эркек менен аял Кудайга каршы күнөө кылышкандыктан, Кудай Адам ата менен Обо энени ийбадатканадан чыгарып жиберген. Бул ийбадаткана Эйденди билдирет. Кудай да Эйденди таштап кеткендиктен, ийбадаткана таш мүрзөгө окшош эски ийбадатканага айланды. Эми жаңы ибадаткана курулганда гана Кудайдын бейнеси калыбына келтирилет.
Рухий жактан алганда, биринчи адам Машаяк болгон, ал күнөө кылбаган, бирок эркек менен аял бөлүнгөндөн кийин, Адам ата менен аял Обо эне Кудайга каршы күнөө кылышкан жана күнөө дүйнөгө биринчи жолу кирген. Демек, дүйнө элинин руханий ата-бабалары Адам ата менен күнөө кылган аял Обо эне деп айтышыбыз керек. Себеби күнөө алардан башталган.
Comments
Post a Comment