20-суроо. Адамдын жаратылгандан кийинки жана кулаганга чейинки абалына байланыштуу Кудай кандай көрсөтмө берген?
20-суроо. Адамдын жаратылгандан кийинки жана кулаганга чейинки абалына байланыштуу Кудай кандай көрсөтмө берген?
Жооп. Адамдын жаратылгандан кийинки жана кулаганга чейинки абалына байланыштуу Кудайдын көрсөтмөсү адамды бейишке жайгаштырып, аны өстүрүү, жердин мөмөлөрүн эркин жеш, башка макулуктарды анын бийлиги астына алуу жана ага жардам берүү үчүн жолдошуна үйлөнүү болгон. Ошондой эле ал адамга Кудайдын Өзү менен байланышуу мүмкүнчүлүгүн берди, ишемби күндү негиздеди жана адам менен кемчиликсиз жеке жана түбөлүк баш ийүү шарты менен жашоо келишимин түздү, анын күрөөсү өмүр дарагынын мөмөсү болгон жана өлүм жазасына тартылып, жакшылык менен жамандыкты таанып-билүү дарагынын дарагын жегенге тыюу салган.
Башталыш китебинде (1-3-бөлүмдөр) Кудай асман менен жерди жаратып, анан адамды жаратып, Эйден багын жаратып, ошол жерге жайгаштырганы айтылат. Башталыш 2:7-8 "Жана Теңир Кудай топурактан адамды жаратып, анын таноосуна өмүр демин үйлөдү; адам тирүү жан болду. Ошондо Кудай-Теңир чыгыштагы Эйденге бак отургузуп, өзү жараткан адамды ошол жерге койду".
Башталыш китебинин 2-3-бөлүмдөрүндө Эйдендеги өмүр дарагы, бакчанын ортосундагы дарактан мөмө жебегиле деген буйрук, төрт дарыя жана аларды кайтарып, өстүрүү буйругу, жырткычтар менен канаттуулардын аттары жана аларга үстөмдүк кылуу жана Бефилдин окуясы камтылган.
Кудай жараткандан кийин кулаганга чейин адамдын эки түрү бар. Биринчиси – адамдын дүйнөдө жаратылган формасы. Башталыш 2:7де «Адам тирүү жан болду» деген нефеш хай тирүү жандыкты билдирет. Бул чектелген жашоо. Чектелген жашоо өлүшү керек болгон жандыкка айланат.
Экинчиси — Эйден багындагы адамдын элеси. Өмүр дарагынын мөмөсүн жеген образында өмүр дарагы түбөлүк өмүр дарагы дегенди билдирет, ал эми түбөлүк өмүр дарагы дүйнөдө жок, бирок рухий жактан өлбөй турган Кудайдын Падышалыгы жөнүндөгү окуя катары көрүүгө болот. Демек, дүйнө руханий өлүмдүн жайына айланат. Эйден адамдын жүрөгүндөгү Кудайдын Падышалыгын билдирет.
Кудай адамдарды жер бетинде чектелген өмүр менен жараткан, бирок көпчүлүк адамдар Кудай адамдарды түбөлүк жашай турган, өмүр дарагынын мөмөсүнөн жеп, түбөлүк баталарда жашай турган бейишти жараткан деп ойлошот. Бирок, бул физикалык окуя эмес, рухий окуя.
Кудай материалдык дүйнөнү жаратып, адамды жаратты, бирок ал рухий жактан өлүк. Анын рухий жактан өлгөнүнүн себеби, периштенин күнөөсүнөн улам анын руху жерде камалып калгандыктан, ал Кудайды тааныбайт. Ошондуктан Кудай адамдын жүрөгүнө Кудайдын ийбадатканасын (Эйден) орноткон. Жана Кудай ошол ийбадатканада, биз Кудайдын сөзүн (өмүр дарагынын мөмөсүн) жеп, жашашыбыз керек деп айтылат.
Жандагы Кудайдын Падышалыгы аркылуу бул дүйнөгө келгенге чейин Кудайдын Падышачылыгындагы күнөөкөр периштелердин окуясын түшүнүү үчүн бизге айткан сөз. Биринчи эркектен баштап, эркек менен аял жаратылган, Обо эне Кудайга окшош болгусу келгендиктен күнөө кылган, анын күйөөсү да күнөө кылгандыктан, алар кайрадан дүйнөгө куулган. Бул күнөөкөр периштелер Кудайга каршы күнөө кылганы үчүн тозокко камалганын билдирет. Тозок бул дүйнө. 2 Петир 2:4 «Эгерде Кудай периштелерди күнөө кылганда аябастан, аларды тозокко ыргытып, сот күнүнө чейин сакталышы үчүн, караңгылыктын чынжырларына салса».
Эйденде Кудай жана Шайтан, жылан пайда болуп, биринчи эркек биринчи аялдан бөлүнүп, эркек менен аялдын жаралышы да көрсөтүлгөн. Ошондой эле бакта өмүр дарагы жана дарак бар, Обо эне жыландын Кудайдай болом деген сөзүнүн жемишин жеп, күйөөсүнө берет, ошондуктан ал Кудай тарабынан жазаланып, кайрадан дүйнөгө куулуп кетет.
Эгерде муну түздөн-түз Кудайдын Падышалыгы жөнүндөгү окуяга колдонсок, бул жаман периштелер Кудайга (Машаяк) каршы чыгып, анын бийлигинен качууга аракет кылганын билдирет. Себеби, алар өз күчүн бириктирсе, Кудайдай болуп калабыз деп ойлошкон. Алардын жемиштерин жегени алардын ач көздүгү иштеп, Кудайга каршы чыкканын билдирет, ошондуктан Аллах аларды материалдык нерселерге камады. Бул Кудай аларды Эйденден кайра дүйнөгө жөнөткөнүн билдирет. Ошондой эле Кудай Кудайдын Падышалыгынан күнөө кылган периштелердин рухтарын дүйнөгө жөнөткөн дегенди билдирет.
Адамдардын дүйнөдөгү жашоосу, рухта храм бар, бирок Кудай ал жерде жок. Кудай таштап кетти. Бул мисал жүзүмзар менен дыйкандын окуясына айланат. Жандагы ийбадатканада кожоюн болуп отурат.
Comments
Post a Comment