Иса суунун үстүндө жүрөт
Иса суунун үстүндө жүрөт
Жакан 6:14-21 Ыйсанын кылган жышаанын көргөн кишилер: «Бул чын эле дүйнөгө келе турган Пайгамбар», – дешти. Ошентип, Ыйса алардын келип, аны падыша кылыш үчүн күч менен басып алганы жатканын билип, кайра жалгыз тоого чыгып кетти. Кеч киргенде, шакирттери көлгө түшүп, кайыкка түшүп, көлдүн аркы өйүзүндөгү Капернаумга жөнөштү. Эми караңгы болчу, Ыйса аларга келе элек болчу. Катуу шамал болуп, толкундар көтөрүлүп жатты. Алар он эки чакырымдай кайык сүзүшкөндө, көл үстүндө басып, кайыкка жакындап келаткан Ыйсаны көрүштү. Алар коркуп калышты. Бирок ал аларга: «Бул менмин, коркпогула», – деди. Ошентип, алар аны кубаныч менен кайыкка отургузушту, кайык ошол замат алар бара жаткан жерге жетти.
«Шакирттер көлгө түшүп, кайыкка түшүп, көлдүн аркы өйүзүндөгү Капернаумга жөнөштү. Караңгы кирип калгандыктан, Ыйса аларга келе элек болчу. Катуу шамал согуп, толкундар көтөрүлүп жатты.』 Караңгылык шакирттеринин мыйзамдын торунан дагы эле кутула алышпаганын көрсөтүп турат. Соккон шамал жана көтөрүлүп жаткан толкундар алардын мыйзамдан бошонуп, Ыйык Рухтун жетекчилигин алаарын көрсөтүп турат. Ушул эле сөз Матай 14:22—36-аяттарда да колдонулат.
Шакирттери анын деңизде басып баратканын көрүп, коркуп: «Бул арбак экен»,— дешти. Петир кайыктан түшүп, суунун үстүндө басып кетти. Кайык Машаякты билдирет. Кайыктын башталышы Нухтун кемеси. Сандык куткаруунун символу, ошондуктан ал Иса Машаякты билдирет. Бул жерде деңиз мыйзамды билдирет. Демек, Ыйсанын суунун үстүндө жүргөнү анын мыйзамдан жогору экенин көрсөтүп турат.
Белгилерди көргөндөн кийин Ыйсаны ээрчигендер акыры укмуштуудай жышаандарды көрүштү. Алар Ыйсанын Мыйзам 18-бөлүмдө алдын ала айтылган Муса сыяктуу пайгамбар экенине ишенишкен жана аны өздөрүнүн падышасы кылгысы келишкен. Алар Ыйса саясий боштондукка, экономикалык кайра жаралууга жана социалдык адилеттүүлүккө ээ болот деп ишенишкен. Алар Ыйса алардын кыялдарын ишке ашырат жана алардын тиленүүлөрүнө жооп болот деп ишенишкен. Бирок Ыйса алардын талаптарына жооп берген эмес.
Толкундардын үстүнөн башкарып, суунун үстүндө жүргөн Ыйса алардын өтүнүчүн четке каккан эмес, анткени анын күчү жетпеген. Ал эркиндикти, канааттанууну жана эркиндикти адамдарга белек катары бергиси келген эмес. Себеби Ыйсанын ойлору алардыкынан башкача болгон. «Исаны ээрчип, көптөгөн кереметтерди көргөн жүйүттөр» Ыйсанын өзүнө караганда, Ыйсадан күч-кубатты көбүрөөк каалашкан.
Аны падыша кылып коюшса, жашоолору оңолот, азап-тозоктору жок болуп, бардык ооруларынан айыгат деп ишенишкен. Бирок, бул ишеним асмандан эмес. Бул ишенимдин Иса аркылуу байлыгын жана жыргалчылыгын кеңейтүүнү жана молчулукта жашоону камсыз кылууну көздөгөн бутпарастардын бутпарастык мамилесинен эч айырмасы жок. Бүгүнкү күндө гуманисттик ишеним типтүү үлгү болуп саналат.
Дүйнөнүн жакшылыктарын тилеген ыймандын буттарга ишенгендерден эч айырмасы жок. Бул дүйнөлүк ийгиликке, акчага, атак-даңкка жетүү үчүн буркандарга жүгүнүүдөн айырмасы жок. Бул христианчылык эмес, бутпарастык. Христианчылык айкаш жыгачтагы өлүм жана Ыйса Машайактын азыркы тирилүүсү менен биригүү жөнүндө гана.
Comments
Post a Comment