Ал сага куткаруунун жолун айтып берет
Ал сага куткаруунун жолун айтып берет
Элчилер 16:16-17 "Биз сыйынуучу жайга бара жатканыбызда, төлгөчү руху бар бир күң алдыбыздан чыкты. Ал төлгө айтып, ээлерине көп акча алып келген. Ал Пабыл менен бизди ээрчип: „Бул адамдар Эң Жогорку Кудайдын кулдары, силерге куткарылуу жолун айтып жатышат“,— деп кыйкырды."
«Павел менен Сыласты кыйынчылыкка салган жагдай» алар сыйынуучу жайга баратканда жолуккан күң кыз менен башталат. «Жин кирип, төлгөчү болгон бул күң» жаман кожоюндарынан пайдаланып, аянычтуу өмүр сүргөн. Жана ошол жаман кожоюн алардын артынан ээрчип, алардын кызматына тоскоол бол деп кыйкырды.
Пабыл ушунчалык катуу стресске кабылгандыктан, артына бурулуп, күңдү Иса Машаяктын атынан кыйнап жаткан жинге буйрук берген. «Павел жөнүндө айтып жаткан жинди күң» адамдарга өзүнүн Павелдикиндей деңгээлде экенин ойготкусу келген, анткени жинге кабылган күң төлгө айтуучулук күчкө ээ болгон жана ал аркылуу акча тапкан.
Жин дароо чыгат да, жин тийген байкуш күң Исанын атынан тазаланат. Бирок бир көйгөй бар. Жин кирген күң кыздан пайда көргөн кожоюндар. «Күңдүн кожоюндары» деген сөз айкашы жинге чалдыккан бул байкуш күң кыздан пайда көргөн бир эмес, бир нече кожоюн бар экенин көрсөтүп турат.
Бул күңдүн ээлери пайда табуу үмүтү үзүлгөнүн көрүп, Пабыл менен Сыласты кармап алып, базар аянтына сүйрөп келип, бийлик башчыларынын алдына алып барышты. Кырдаалдын татаалдашып кетерин билген Пабыл абдан кыйналып, чыдай албай жинди кууп чыгат.
Эл чогулуп туруп, Пабыл менен Сыласты айыпташты, ал эми башкаруучулар аларды кийимдерин чечип, таяк менен сабап салууну буйруду. Аларды катуу сабагандан кийин түрмө сакчысына алардын коопсуздугун сактоо үчүн атайын буйрук беришкен. Пабыл менен Сылас түрмөгө жөн эле эмес, ички түрмөгө камалып, буттары да кампага байланган.
Ошол түнү капкара түрмөдө Пабыл менен Сылас Кудайга сыйынып, гимндерди ырдап жатышты. Алар ырдап, сыйынып жатканда катуу жер титирөө болду. Түрмөнүн пайдубалы титиреп, бардык эшиктер ачылып, Пабыл менен Сыласты жана башкаларды байлап турган бекем чынжырлар кулады.
Күзөтчүлөр уктап жатышты, бирок түрмөнүн эшиги ачылып, чынжырлары бошоңдоп калганын көрүп, алар өлүп калгандыктан, өздөрүн өлтүрмөкчү болушту. Бирок Пабыл катуу үн менен: «Мына биз!» Сакчылар кишенделип жаткан Пабыл менен Сыластын алдына чөгөлөп, кыйкырышты:
Элчилер 16:29-32 "Андан кийин түрмө сакчысы жарыкты чакырып, шашып кирди. Ал титиреп Пабыл менен Сыластын алдына жыгылды. Анан аларды алып чыгып: "Мырзамдар, куткарылышым үчүн эмне кылышым керек?" Бирок алар ага: "Мырзам Исага ишенгиле (pistusson epi ton kuirión Иса), ошондо сен аны сенин үйүңө ким кармап каласың? Анын үйүндө Теңирдин сөзү бар (ho logos).”
Түрмө сакчысы Кудайдан корко баштады. Ал түрмөнүн эшиги ачылганын көргөндө, Пабыл менен Сылас Кудайдын кишилери экенин түшүнгөн. Ал убакта түрмө сакчысы Рим империясынан эмес, Кудайдан коркчу. Ал Пабыл менен болгон Кудайдан коркуп калтырап кетти. Тообо кылгандар Аллахтан гана коркушат.
Ошондо Пабыл: «Теңир Ыйсага ишен, ошондо сен да, үй-бүлөң да куткарыласың», – деди. "Pistuson epi (англисче) ton kyrión Jesus πίστευσον ἐπὶ τὸν κύριον Ἰησοῦν" (жогоруда турган Ыйса Теңир Падышачылыгына ишен" дегенди билдирет.
Мырзабыз Исада (Ton Curion Jesus τὸν κύριον Ἰησοῦν), Теңир деп которулган Курион (Kurios) англисче Библияда Мырза деп которулган еврей Теңирдин котормосу. Ал эми Иегова деп которулган еврей Теңир, Теңир деп которулат.
Тон курио Есу (τὸν κύριον Ἰησοῦν) эгер кайра которулса, бул Иегова Иса. Бул Жахаба Исага ишенүүнү билдирет. Кудай Мусага Өз ысымын ачып, мындай деп айтты: «МЕН (хайя ашер хайа)мын, бирок кийинчерээк жүйүттөр Аны Теңир деп аташкан. Бул Кудайдын ысмы Теңир экенин билдирет. Апостолдордун иштери боюнча, Жахаба (Жахаба) — Иса. Ыйсанын аты Жахаба, ал эми Жахаба Кудайдын ысымы болгондуктан, анын аты да Иса. Башкача айтканда, Исанын аты — Жахаба. Ыйсанын ысымы менен чөмүлтүлүп, оорулууларды айыктыруу Жахабанын ушундай кылып жатканын билдирет.
Матай 1:21-23: «Ал Уул төрөйт, сен Ага Ыйса атын бересиң, анткени Ал Өз элин күнөөлөрүнөн куткарат». Мунун баары Теңирдин пайгамбар аркылуу: «Мына, кыз боюна бүтүп, Уул төрөйт жана Анын атын Иммануил коюшат», «Кудай биз менен» деген сөздүн аткарылышы үчүн болду.
Иегованын ысымы менен Ыйса Кудайдын өзү болгон, бирок ал Кудайдын Уулу деп аталгысы келген, анткени ал дүйнөнүн куткаруусу үчүн айкаш жыгачта өлүшү керек болчу.
Чиркөө мүчөлөрү Ыйсаны Кудайдын Уулу деп аташат. Кудай Ата Ыйсанын Уулу болушун каалайт. Эгер Ыйса Кудай болуп калса, бул анын өзүн бычактап жатканын билдирет. Ыйсанын өлүмү – бул Кудайдын адилеттүүлүгү, ал күнөөлөрдү соттойт. Эгерде ишенгендер Ыйсаны Кудай десе, алар Кудайдын адилеттүүлүгүнө тоскоол болушат. Кудайдын эрки — «Исанын Кудай экенин көрсөтүү эмес, күнөөкөрлөрдү Уул аркылуу куткаруу».
Кудай Машайакты дүйнө жарала электе эле алдын ала белгилеп койгон жана Машайак план боюнча айкаш жыгачта өлүп, кайра тирилген, асманга көтөрүлүп, ыйыктардын жүрөгүнө кайтып келген. Ыйыктар үчүн Ыйсанын кайтып келиши буга чейин эле болгон. Бирок Машайак акыры дүйнөгө кайтып, ишенбегендерди соттойт. Ал эми дүйнөнүн акыры келгенде, Ыйса Жахабанын ордуна кайтып келет.
Чиркөө мүчөлөрү Кудай бир, бирок Кудай Үч Бирдик деп айтып, Кудайдын аныктамасын чаташтырып жатышат.
Comments
Post a Comment