Исанын эшек мингени жана ийбадатканасы жөнүндө

 

Исанын эшек мингени жана ийбадатканасы жөнүндө

 

Марк 11:1-6да: «Алар Иерусалимге, Зайтун тоосундагы Бетфагия менен Бетанияга жакындашканда, ал эки шакиртин жиберип, аларга: «Каршыдагы айылга баргыла»,— деди. ” Силер ага киргениңерде байланган, эч ким отурбаган бир эшикти көрөсүңөр. аны чечип, алып кел. Эгер кимдир бирөө силерге: “Эмне үчүн мындай кылып жатасыңар? Теңир ага муктаж деп айтасыңар; Аны ошол замат бул жакка жиберет. Алар жолго чыгышты да, эшиктин жанында байланып турган эшекти табышты. Алар аны жоготуп коюшат. Ошол жерде тургандардын кээ бирлери: «Эмне кылып жатасыңар? Алар Ыйса буйругандай дешти да, коё беришти.”

Иса Бетфаге менен Бетанияга көп баргандыктан, ал аймактын географиясын жакшы билген жана ал жерде кимдин эшектери бар экенин билмек. Ыйса аймакка жетип, ары-бери басып жүрмөк. Бетания Мариям менен Мартанын окуясында да кездешет. Ал ошондой эле пес оорулуу Симон жашаган айыл. Ошондуктан Ыйса эки шакиртине мындай көрсөтмөлөрдү табигый түрдө берген.

Ыйсанын эшек мингени – көп мааниге ээ болгон каймана сөз. Эшектер арам жаныбар болгондуктан курмандыкка чалынчу эмес. Бирок Чыгуу 13:13тө: «Эшектин ар бир биринчи төлүн козу менен кун төлө. Эгер аны кун төлөбөсөң, анда анын мойнун сындырасың, балдарыңдын арасындагы бардык тун балдарды кун төлөйсүң». Эгер сен биринчи бөлүгүн карасаң (эшектин ар бир биринчи төлүн козу менен кун төлөй аласың) еврей тилинде,

『Векал (бардыгы) Петир (тун уулу) Хамор (эшектин) Тибдех (кун алат) Бсех (койлор менен)

Эшектин биринчи төрөлгөн баласын мойнун сындырып өлтүрүшөт. Ал эми эшек арам жаныбар болгондуктан, ал курмандыкка чалынбайт, бирок бул аны күнөөлөрдү жууган койдун ордуна колдонсо болот дегенди билдирет. Чыгуу убагында, кемчилиги жок козуну табуу кыйын болуп турганда, Кудай эшектин тун баласын колдонууга көңүл бурган. Эшектин ээси баары бир союла турган жаныбар болсо да, аны Кудайга курмандыкка чалаарын айтып, дароо макул болду.

Биринчи төрөт Кудайга таандык, ошондуктан ага эч ким тийбеши жана минбеши керек. Биринчи төрөлгөн наристе энесинде жети күн болуп, сегиз күн болгондо ажырашат. Ошентип, мойну сынганга чейин байланат же курмандыкка чалынат. Чыгуу 13:12де: «Жаныңардагы жаныбардын бардык биринчи төлдөрүн жана биринчи төлдөрүн Теңирге арнагыла. Эркектер Теңирдики болот».

Иса пайгамбардын тун эшегин минген сүрөтүнүн эки мааниси бар. Биринчиси, Ыйса биринчи төрөлгөн (улуу уулу). Тун уул Кудайга өлүм аркылуу тартууланат. Ыйык Китепте дүйнөдөгү бардык адамдар ушинтип өлүшү керек экени айтылат. Чыгуу алдында өлүм периштеси өтүп кеткенде, эшиктин кашектерин козунун каны менен боёгон ысрайылдыктардан башка Мисирдин тун уулдарынын баары өлүштү. Ошондо ысрайылдыктардын баары өлүштү. Анын ордуна курмандыкка чалынуучу козу өлсө да, ысрайылдыктар да өлүк деп эсептелчү. Демек, эшекке минген Ыйса күнөөкөрдүн (улуу уулунун) көрүнүшүндө.

Экинчиден, эшек козунун ордун алмаштырып өлөт. Иса эшек минип, козу болуп, күнөөкөрлөр үчүн кун төлөйт.

Бирок, Марк 11: 8-10: "Көптөр кийимдерин жолго жайып салышты, башкалары дарактардын бутактарын кесип, жолго сабап салышты". Алдыда жүргөндөр да, артынан келгендер да: «Осанна! Теңирдин атынан келе жаткан бактылуу: Теңирдин ысымы менен келе жаткан атабыз Дөөттүн падышачылыгы, эң бийиктеги Хосанна.

Бул көрүнүш шакирттердин: «Ким улуу?» деген талашына окшош. Ыйса аларга айкаш жыгачта өлүп, үч күндөн кийин кайра тирилерин айтканына карабастан. Ыйса айкаш жыгачта өлүү үчүн Иерусалимге эшек менен кирет, ал эми иудейлер Дөөттү мактап, дүйнөнү талкалай турган Машаяк келгенин айтып жатышат. Ыйса метафоралык түрдө ысрайылдыктардын абалы жемишсиз анжир дарагындай экенин көрсөткөн. Ошондо ал ийбадатканага кирди.

Марк 11:15-17де: «Алар Иерусалимге келишти, Ыйса ийбадатканага кирип, ийбадатканада саткандарды жана сатып алгандарды кууп чыга баштады, акча алмаштыруучулардын үстөлдөрүн жана отургучтарын кулатты. ” көгүчкөндөрдү саткан; Ал ибадаткана аркылуу эч кимдин идиш алып өтүшүнө жол бербейт. Анан аларга үйрөтүп: «Менин үйүм бардык элдер сыйынуу үйү деп аталат», – деп жазылган эмес беле? Бирок силер аны уурулардын уюгуна айлантып жибердиңер».

Ыйса ийбадаткананы сыйынуу үчүн деп айтып жатат, бирок жүйүт башчылары аны соода үчүн жай кылып коюшкан. Ыйса сыйынуу ийбадатканасы талаптагыдай иштебегендиктен, аларга таш ийбадаткананын ордуна башка ийбадаткананы берерин айткан.

Жакан 2:19-21де: «Иса аларга мындай деп жооп берди: «Бул ийбадаткананы талкалагыла, мен аны үч күндөн кийин тургузам».

Ошондо жүйүттөр: «Бул ийбадаткана кырк алты жылдан бери курулган, сен аны үч күндө тургузасыңбы?» дешти. Бирок ал өзүнүн денесинин ийбадатканасы жөнүндө айткан." Ыйса мурунку таш ибадатканалардын баары талкаланарын жана ишенгендерге асмандан келе турган ийбадаткананы берерин айтат. Таш ибадаткана Ыйсанын өлө турган денесинен башка эч кимди билдирбейт. Асмандан келген ийбадаткана Машаяктын тирилүүсүн билдирет.

Айкаш жыгачта өлүп жаткан Ыйса (таш храм) биринчи адам Адамды, ал эми тирилген Машайак (асмандан келген храм) акыркы адам Адамды билдирет. Ошондуктан, таш храм (Иерусалим храмы), айкаш жыгачта Ыйсанын өлүмү сыяктуу, биздин замандын 70-жылдарында Рим генералы Тито тарабынан толугу менен талкаланган. Марк 13:1-2де: «Ал ийбадатканадан чыгып баратканда, шакирттеринин бири ага: «Устат, карачы, бул жерде кандай таштар жана кандай имараттар бар!» — деди. Ыйса ага: «Бул чоң имараттарды көрүп турасыңбы? таштын үстүнө таш калбайт, ыргытылбайт».

Бүгүнкү күндө ийбадаткана чиркөөнүн имараты эмес, бирок ишенгендердин жүрөгүндө курулган храм. Бүгүнкү күндө чиркөө - бул динге ишенгендердин чогулушу үчүн жер. Бирок, чиркөө адамдары чиркөөнү ибадаткана куруу деп атаганда, алар дагы эле таш ибадатканада турушат жана еврей мыйзамчыларынан эч кандай айырмасы жок. 1 Корунттуктарга 3:16-17: «Силер Кудайдын ийбадатканасы экениңерди жана Кудайдын Руху силерде жашаарын билбейсиңерби? Ким Кудайдын ийбадатканасын булгаса, аны Кудай талкалайт. Анткени Кудайдын ийбадатканасы ыйык, силер кайсы ийбадатканасысыңар».

Ибадаткана ишенгендердин жүрөгүндө курулушу үчүн, ишенгендер айкаш жыгачта өлүп, Аны менен бирге тирилишкен Ыйса Машайакка ишениши керек. Азыркы тирилүүгө ишенбегендер ийбадаткананы курушкан эмес. Ыйык Рухка чөмүлтүлүү тирилүү дегенди билдирет. Ыйык Рух Иса менен бирге өлгөндөрдү тирилтет. Римдиктер 6:5 «Эгерде биз Анын өлүмүнө окшош болуп отургузулган болсок, анда биз да Анын тирилүүсүнө окшош болобуз.

Азыркы тирилүүгө ишенбегендер бүгүн дагы мыйзамда. Алар башкача ойлошу мүмкүн, бирок алар азыркы тирилүүгө ишенишпейт, Кудайдын Падышалыгы жүрөккө жеткенин билишпейт, ошондуктан Машаяктын экинчи келишине ишенишпейт. Булар мыйзамда отургандар. Жүйүт лидерлери Иса Машаяк катары жүйүт жеринде төрөлсө да, аны четке кагышкан.

Ал кезде ибадатканада товарлар сатылып алынгандай эле, бүгүнкү күндө да чиркөө аркылуу бизнес кылгандар болушу мүмкүн. Алар Исанын атынан бизнес кылышат. Кээ бир адамдар чиркөөнү акционердик коом сыяктуу балдарына өткөрүп берүүгө аракет кылышат. Ыйсанын убагындагы жөөт лидерлеринин бийлик менен компромисске барып, саясат менен алектенип жатканын көргөндө, бүгүнкү күндө да ушуга окшош нерселерди көрүп жатабыз. Мунун себеби, көптөгөн чиркөө адамдары Кудайдын Падышалыгына кызыкдар эмес жана дүйнөлүк байлыкка, бийликке жана атак-даңкка көбүрөөк маани бериши мүмкүн. Бардык чиркөөлөр мынчалык бузуку болбосо да, бүгүнкү күндө чиркөө легалдык гуманизмге батып калганы анык.

Comments

Popular posts from this blog

Beware of false prophets and false teachers.

Of Mary was born Jesus, who is called Christ.

Aeneas, Jesus Christ heals you