Биз Кудайды билебизби?
Биз Кудайды билебизби?
Чыгуу китебинде биз ысрайылдыктардын Мусанын жетекчилиги астында Мисирден качып кетишкенин көрөбүз. Мисирде болгон
он жазаны
көргөн эл
Кудай аларды
коргоп, туура
жолго салып
жатканын түшүнүп, Кудайга
таянышкан. Жана
алар Кызыл
деңиздин экиге бөлүнүшүнө
күбө
болгондон
кийин, алар чындап таң калып, Кудайдын
кудурети менен
козголсо керек.
Муса Кудайдан
Он осуяттын
таш лоокторун
алуу үчүн ысрайылдыктарды
Синай тоосуна
алып барган.
Бирок, кырк
күн өткөндөн кийин
эч кандай
кабар жок,
санаага бата
башташты.
Ысрайыл уулдарынын эч кимиси Кудайды көргөн эмес,
алар Муса
аркылуу Кудайга
гана ишенишкен
жана өздөрү ишенген
Кудайды да
билишкен эмес.
Демек, алар
Кудайдын бейнеси
боюнча жаратканы
алтын музоо
сымал айкел
болгон. Ысрайылдыктар
Кудайдан башка
буркандарды жаратып, аларга сыйынышкан эмес, тескерисинче, алтын музоону Кудай деп ойлоп табынышкан. Себеби, алар көзгө
көрүнбөгөн Кудайды
эмес, формада
пайда болгон
Кудайды каалашкан.
Бүгүнкү
күндө
көптөгөн чиркөөлөрдөгү
пасторлор Кудайга
жолугуунун зарылдыгы
жөнүндө айтышат.
Алар Кудайды эч качан көрүшпөгөнү менен,
момундар Аллахка
кантип жолугаарын
билбейбиз. Пасторлор
сурашат, сен
Кудайды жолуктурдун
беле? Бул
канчалык күлкүлүү?
Алар да
Кудайга жолуга
элек болсо
керек, бирок
башкаларга мажбурлап
жатышат. Бул
суроо үчүн, биз
кайра барып, Чыгуу алдында ойлонушубуз керек.
Муса бир кезде мисирлик ханзаада болгон, бирок египеттик жоокерди өлтүргөндөн кийин, ал
качкан жана
Мидианга качып
кеткен жана
ал жерде
кырк жылга
жакын койчу
болуп жашаган.
Бирок, бир
күнү
ал бадалдагы
өчпөс отту көрүп, Кудайдын
үнүн укту. Кудай
мындай деди: Кудай
ысрайылдыктардын үнүн угуп, Мисирде
болгон кулчулуктан,
Ыбрайым, Ыскак
жана Жакып
менен түзгөн келишимин эстеди,
жана аларды
Мисирден алып
чыгышы керек,
Муса алардын
башчысы болот.
Муса жалындан уккан үнү аркылуу
бул Кудай
деп ойлоду,
бирок ишене
албай, эки
жышаан көрүүнү
суранды. Биринчи
белгиси, таяк
жыланга айланып,
колунда пес
оорусу пайда
болгон. Экинчи
белги —
жылан кайра
таякка айланып,
пес оорусуна
чалдыккан колу
кадимкидей калыбына келген.
Муса эки жышаан аркылуу жалындын ичинде сүйлөп жаткан
Кудай экенине
ишенип калган,
бирок ал
кездешкен Кудайдын
Кудай экенине
эл ишенеби
деп тынчсызданган.
Демек, эл
ишенбесе, Нил
дарыясынан бир
аз суу
алып, жерге
төгүңүз. Нил
дарыясынын суусу
жерде канга
айланып, муну көргөн эл
ишенет деди.
Муса элге барып, буга чейин эмне болгонун түшүндүрүп, Кудай
аларды Мисирден
алып чыгарына
ынандырган, бирок
алар Мусага
ишенишкен эмес.
Акыры, Кудай
Мисирге он
балээ алып
келди, ошондуктан
эл Кудай
алар менен
экенине ишенишкен. Андан кийин, Мисирден чыккандан кийин, алар деңиздин
экиге бөлүнгөнүн баштан кечирип,
Синай тоосуна
жетишти. Бирок
эл Кудайды
көргөн эмес,
Муса аркылуу
келген кереметти
көргөндөн кийин Кудай
алар менен
экенине ишенишкен.
Бул ишеним бир заматта кыйрайт. Кудай эгер эл Канаанга кирсе, аларга сүт
менен бал
аккан жерди
берерин убада
кылган. Бирок
эл Канаанга
он эки
чалгынчы жиберүүнү сунуштады.
Ошентип, Кудай
Муса аркылуу
буга жол
берип, чалгынчылар
Канаан жерине
киришет. 40 күндөн кийин
кайтып келген тыңчылардын
ону Канаанга
кирсе өлөт деп
айтылат. Алар
ошол жерден
темир арабалар
менен куралданган
Анакьясонду көрүштү.
Эки чалгынчы, Жашыя менен Калеп гана Мусага: «Эгерде эл Канаанга кирсе, Кудай аларга убадаланган жерди берет»,— деп кабарлашкан. Бирок ысрайылдыктардын баары он чалгынчынын сөзүнө ишенип,
түнү
бою катуу
ыйлашканы айтылат.
Акыры, Кудай аларды кырк жыл чөлдө
тентип, баарын
өлтүрүп койду.
Канаанга чөлдө төрөлгөн жаңы адамдар,
Чыгуу учурунда
19 жашка чыга
элек балдар
жана Жашыя
менен Калеп
гана
кирди. Ысрайылдыктардын арасында болжол менен 600 000 эркек болгон жана эркектер менен аялдардын жалпы саны эки-үч эсе
көп болушу мүмкүн, бирок бул
ал кезде
Канаанга Жашыя
менен Калептен
башка чоңдордун эч
кимиси кирген
эмес дегенди
билдирет. Бул
эки адам Кудайды эч качан көрүшпөсө
да, жолукпаса
да, Мусанын
сөздөрүнө
гана ишенишкен.
Калгандары Кудайдын
убадасына ишенишкен жок.
Бүгүнкү
чиркөөлөрдөгү пасторлор
Кудайга жолугуу
жөнүндө өтө
оңой сүйлөшөт. Алар бүдөмүк түрдө биз
Кудай менен
жеке жолугушуубуз
керек деп айтышат. Адептүү болуу деген
эмнени билдирет?
Биз Кудайга
жолугуу жөнүндө
адамдар менен
жолуккандай оңой сүйлөшпөшүбүз керек.
Биз ыйык
жай аркылуу
Кудай менен
жолуккан учурду
эстей алабыз.
Жыйын чатыры
ыйык короо
жана ыйык
жай болуп
бөлүнөт. Албетте,
Арундун эки уулу ар кандай от менен курмандык чалганга чейин Ыйык жер менен Ыйык жердин ортосунда эч кандай айырма болгон эмес, бирок андан кийин Ыйык жер менен Ыйыктардын ыйыгы көшөгө менен
бөлүнгөн.
Адамдардын ыйык короого киришинин максаты Кудайдан күнөөлөрүнүн кечирилишин алуу
болгон. Күнөөлөрү кечирилиши
үчүн эл козу
же башка
курмандык алып
келип, курмандыкты
союп, күнөөсүн жаныбарга
өткөрүп, жаныбардын
канын ыйык
кызмат кылуучуга
беришет, андан
кийин ал
курмандык чалынуучу жайга чачып, күнөөкөрдүн канын төгөт. күнөөлөрү кечирилет.
кылды. Ошондуктан,
эл ыйык
жайга кире
албай, ыйык
жайга дин
кызматчылар гана
киришкен. Эл
Кудайды көрө да,
жолуга да
албайт. Бир
гана башкы
ыйык кызмат
кылуучу жылына
бир жолу
Ыйык жерге
кирип, элдин
күнөөлөрүн жууш
үчүн Кудай менен жолугушчу.
Бүгүнкү
чиркөөдөгүлөр күнөөлөрү
үчүн өкүнүп, күн сайын
кечирим алыш
керек деп
ойлогондор Кудай
менен түз жолуга
алышпайт. Булар
ыйык жайдын
короосундагылар. Ошентип, алар
курмандыкка чалынуучу
малды союп,
канын ыйык
кызмат кылуучуга бергендей эле, Ыйсанын каны да керек. Алар дагы деле күнөөдөн арыла элек
жана алар
күн сайын айкаш
жыгачта Ыйсанын
өлүмүн издешет.
Алар айкаш
жыгачта өлгөн Ыйса
менен бирикпейт
жана аларга
Ыйсанын каны
гана керек.
Алар Кудайга
кантип жолуга
алышат?
Исраил уулдары Чыгуу учурунда он балээге күбө
болуп, Кызыл
деңиздин экиге бөлүнүшү жана
чөлдө
ачуу суунун
таттуу сууга
айланышы сыяктуу
укмуштуудай кереметтерди
баштан өткөргөндөй эле,
азыркы чиркөөлөрдө
да мистикалык
окуяларды башынан
өткөргөн жана
мистикалык окуяларды
башынан өткөргөн ыймандуулар
болушу мүмкүн. ошол окуялардын
негизинде Кудайга
жолуккандыктары менен мактанышат.
Бирок, бул
Кудай менен
жолугушуу эмес,
Кудайдын кудуретин
кыскача күбөлөндүрүү
эле. Күнөөкөрлөр эч качан
Кудайга жолуга
алышпайт.
Анда кантип биз Кудайга жолуга алабыз? Ыйык Китепте ыйыктар падышалык дин кызматчылар деп айтылат. Олуяны Ыйсага ишенүү үчүн чиркөөгө
кошулган ишенүүчүдөн айырмалоо
керек. Ыймандуу
адам бир
заматта олуя
болуп калышы
мүмкүн, бирок
бул оңой эмес.
Падышанын дин кызматчысы болгон ыйык жана күн
сайын күнөөсүн мойнуна
алып, Ыйсанын
канына муктаж
болгон момун
эки башка
жан. Ыйыктар
— ыйык
жайга падышалык
дин кызматчылар
катары киргендер,
ал эми
күнөөлөрү
күн сайын кечирилиши
керек деп
эсептеген ишенгендер
— ыйык
жайдын короосунда
жүргөндөр.
Жаңы Келишимде
Ыйык болуу үчүн, ишенгендер чөмүлтүлүшү
керек. Чөмүлтүлүү сууга
чөмүлдүрүлүүнү
жана отко
чөмүлдүрүүнү камтыйт.
Чөмүлтүлүү
азем аркылуу
лицензия бербейт.
Чөмүлтүлүү
- бул өлдү
деп ишенүү
ырымы. Сууга
чөмүлтүлүү
сууда
өлүүнүн көрүнүшү. Башкача
айтканда, бул
күнөөгө өлүмдү билдирет.
Еврейлерде ысрайылдыктардын
Мисирден чыгышы
жана Кызыл
деңизди кечип өтүүсү сууга
чөмүлтүлүү
аркылуу айтылат.
Бул дүйнөгө
өлүү (күнөө) дегенди
билдирет. Бул
Римдиктер 6:3-7де
жакшы түшүндүрүлгөн. Карыя
каза болгону айтылат. Карыя дүйнөгө күнөө денеси
менен келген
биринчи адам
Адам атаны
билдирет.
Отко чөмүлтүлүү
деген эмне?
Бул кийим
алмаштыруу ырымы
сыяктуу. Момун
мурунку кийимдерин
чечип, жаңы кийимдерин
кийишет. Мурунку
кийимдер физикалык
дене катары
көрсөтүлөт. Жаңы кийимдер
рухий дене
деп аталат.
Бул 1 Корунттуктар
15-бөлүмдө түшүндүрүлөт. Рухий дене — Машаяктын кийими. Бул тирилүү. Тирилүү ата-энеден алынган
дененин кайра
тирилүүсүн эмес,
анын асмандан
жаралган рухий
жандык экенин
билдирет. Бул
жандуу жандыктан
руханий жандыкка
айлануунун жана
жаңы жаратуу болуунун
көрүнүшү.
Отко чөмүлтүлүү
Ыйык Рухтун
чөмүлтүлүүсүнө
байланыштуу, анткени
ал Ыйык
Рухтун күчү аркылуу
ишке ашат.
Ыйык Рухка
чөмүлтүлгөндөрдүн денеси
болсо да,
тирилишкенине ишенишет. Башкача
айтканда, алар
Машаяктын кийимине
өткөндөр болуп
калышты. Машаяктын
кийими Байыркы Келишимде дин кызматчылар кийген кийим катары чагылдырылган. Башка сөз
менен айтканда,
падышалык дин
кызматчы болуу
учуру. Ыйсага
ишенүү адамды
падышалык дин
кызматчы кылбайт,
бирок анын
Ыйса менен
бирге өлгөнүнө
жана чөмүлтүлүү (сууга
жана отко
чөмүлтүлүү)
аркылуу Машайак менен бирге тирилгенине ишенген адам падышанын дин кызматчысы болот. Ошентип, ийбадаткана Ыйык жүрөгүндө
курулган. Ибадаткана
курулгандыктан, Ыйык чиркөө
деп аталат.
Чиркөө имарат
эмес, Ыйык
чиркөө.
Ыйса: «Өкүнгүлө,
анткени Асман
Падышачылыгы жакындап
калды»,— деген. Асман Ыйсанын өзү. Бирок
Иса айкаш
жыгачта өлүп, үч
күндөн кийин
тирилип, 40 күндөн кийин асманга
көтөрүлүп, Элүүнчү күн майрамында
Ыйык Рухту
жиберген.
Бул жерде ыймандуулар жаңылышат;
алар ыйыктын
жүрөгүнө
Ыйык Рухтун
келишин Ыйсанын
экинчи
келиши менен байланыштырышпайт. Ыйык Рухтун келиши Ыйсанын экинчи жолу келишин билдирет. Айкаш жыгачтын алдында Ыйса шакирттерине: «Мен жакында кайра келем»,— деп айткан. Элүүнчү
күн майрамында дал
ушундай болгон.
Машаяк Ыйыктардын
жүрөгүндө
курулган ийбадатканага
келгендиктен, ыйык кызмат кылуучу болгон ыйыктар менен Машаяк ийбадатканада жолугушкан.
Чиркөө
адамдары Үчилтик жөнүндө
айтканда, алар
Кудай Ата,
Кудай Уул
жана Кудай
Ыйык Рух
деп айтышат.
Бирок, мындай
сөздөр библиялык
эмес, анткени
бир гана
Кудай бар. Адамдардын көз
алдында Ата,
Уул жана
Ыйык Рух
болуп иштеген
бир гана
адам бар.
Демек, олуянын жүрөгүнө
кирген Ыйык
Рух –
бул Кудай
жана Машаяк.
Ошентип, ал
бейишке айланат.
Жүрөктө бейиш
орногон.
Асман менен Кудайдын Падышалыгынын ортосунда кандай айырма бар? Асман грек тилинде "He Basileia ton
Uranon" (ἡ βασιλεία τῶν
οὐρανῶν)
деп аталат. Көпчүлүк пасторлор Асман
көптүк болгондуктан,
үч асман
бар дешет;
биринчи асман
– атмосфера,
экинчи асман
– аалам, үчүнчү асман
– Кудайдын
Падышалыгы. Бул
болбогон сөз. Пасторлор:
«Жүйүттөрдүн Кудай
деген сөздү колдонуусу
акарат» дешип,
аны асман
деп аташкан.
Асман деген
сөз Матайдын Инжилинде
топтолгон. Бирок,
асман, "He Basileia тон Uranon", жүрөктөгү
Кудайдын Падышалыгын билдирет. Башкача айтканда, Машаяктын экинчи келиши ыйыктардын жүрөгүндө
ишке ашкан
Кудайдын Падышалыгы
болуп калат.
Ыйса менен
бирге айкаш
жыгачта өлүү,
Машайак менен
тирилүү, жүрөккө
ибадаткана куруу
жана Машайак
кайтып келген
ибадаткана гана
Кудайдын Падышалыгы
болуп калат.
Кудайга оңой
жолуга алабызбы?
Биз Кудайга
жолугуу оңой эмес
экенин көрөбүз. Бул
Ыйсага ишенүү
Кудай менен
дароо жолугасың
дегенди билдирбейт
дегенди билдирет.
Ыйсага ишенүү
Ыйсанын ишенимине
ишенүү дегенди
билдирет. Ыйсанын
ишеними
кандай? Бул айкаш жыгачтын өлүмүн жана
тирилүүсүн билдирет.
Ыйыктар үчүн айкаш
жыгачтын өлүмү жана
тирилүү Ыйсага
болгон ишеним
аркылуу гана
ишке ашат.
Бул асмандан
келген ишеним.
Асмандан келген
ишеним болбосо,
баары мыйзамда.
Бул алардын
ыйык короодо дагы эле күнөөкөр экенин билдирет. Бул
Галатиялыктар 3:22-23тө жакшы түшүндүрүлгөн.
Кудайга жолугуу үчүн биз күнөө үчүн өлүшүбүз керек
(сууга чөмүлтүлүү), физикалык
денебизге өлүшүбүз (кийимибизди
өзгөртүү),
рухий дене
катары төрөлүшүбүз (тирилүү)
жана
Машаяктын ишенимине киришибиз керек. Өлүм эки жолу
келет. Бул
сууга чөмүлтүлүү жана
отко чөмүлтүлүү. Башталыш
2:17де: «Жакшылык менен
жамандыкты таанытуучу
дарактын жемишинен
жебе, анткени
андан жеген
күнү
сөзсүз өлөсүң». (kjv) Англисче Библияда
".....сен сөзсүз өлөсүң" деп
айтылат.
(וּמֵעֵ֗ץ הַדַּ֨עַת֙ טֹ֣וב וָרָ֔ע לֹ֥א תֹאכַ֖ל מִאכַ֖ל מִמכּּּּּּּּמֵעֵ֗ץ יֹ֛ום אֲכָלְךָ֥ מִמֶּ֖נּוּ מֹ֥ות תָּמֽוּת תָּמֽוּת)Бирок, Еврей Библиясында өл, сен
өлөсүң
деп айтылат.
תָּמֽוּת (негизги түрү Mut) מֹ֥ות (негизги
түрү
Mut) “Мут”
өлүү дегенди
билдирет. Анда
эки жолу
өлөм деп жазылгандыктан,
англисче Библия
котормосунда басым өзгөргөн. 『өлүү өл』 дегендин ордуна,『сөзсүз өлүү』 деп өзгөртүлдү.
Ошентип, бул экинчи өлүм болуп калат.
Биринчи өлүм - суудагы
өлүм, экинчи өлүм - Ыйык Рухтун отундагы өлүм. Андан кийин
Кудай эки
жолу өлгөндөрдүн асмандан
төрөлүшүнө себепкер
болот. Жакан
3:5те Ыйса
мындай деп
жооп берди:
«Чындыкты, чындыкты
сага айтып
коёюн, эгер адам суудан жана Рухтан төрөлбөсө,
ал Кудайдын
Падышачылыгына кире албайт».
Биз Кудайга ишенебиз деп айтсак да, чыныгы Кудай болгон Жахабага ишенер-ишенбей турганыбызды кайра ойлонушубуз керек. Исраилдиктер Мисирден чыкканда көзгө
көрүнгөн алтын музоо
жасап, аны
Кудай деп
аташкандай эле,
биз да
ишенгендер муну
кылабы же
жокпу, терең
изилдешибиз керек. Дүйнөгө береке
берген алтын
торпоктун кейпин
кийген Кудайбы,
же адашкан
уулду күткөн атабы деп
ойлонушубуз керек.
Ыйлагандарга Кудай келет. Дүйнөдөгү
бардык адамдар
Кудайды таштап
кеткен ысырапкорлор
экенин түшүнүшү керек.
Бул дүйнөдө
камалып калуу дегенди билдирет. Алар рухий жактан өлүп, Кудайды түшүнө
да алышкан
эмес. Себүүчү жөнүндөгү мисалга
окшоп, биз
дүйнөдө жашап, рухий
жактан тирүү болуу үчүн күрөшпөйүнчө,
Кудайга жолугууга
эч кандай
жол жок.
Кудай Мусага
мындай деди:
«Ал
менин элимдин фараондун кулчулугунан өкүргөн үнүн укту».
Дүйнөнү фараон
сыяктуу Шайтан
башкарат. Демек,
биз рухий
жактан күрөшүп, кыйкырган
адамдар
болгондо гана Кудайга жолуга алабыз. Бардык адамдар Кудай алдында өлүүгө
татыктуу ысырапкорлор
экенин түшүнгөндө, биз
рухий жактан
жашай алабыз.
Comments
Post a Comment